Dan Rather Accuses Republican Senators of a “Cover Up”

Former NBC anchor Dan Rather accused Republican Senators of a “cover up” in voting against documents and not wanting witnesses.

Rather tweeted:

We have a cover up. The senators who are voting against documents, those who wish to hide witnesses, those who are content whistling past the truth they surely know, have made their bargain with their conscience. The question is where the conscience of the nation will fall.

One Twitter user agreed with Rather, writing “It’s unfortunate the Founding Fathers didn’t foresee a circumstance where the majority party in either house would display such grotesque partisanship that they would defend and protect a president who flagrantly violated his oath of office and the law. The system is broken.”

Another Rather follower worried “If they’re willing to cheat this blatantly in front of all our eyes, what will they do to rig the next election?”

Per a report from People in 2015, Rather’s reputation was tarnished after the accuracy of his 2004 story questioning President George W. Bush‘s military service was publicly disputed by the leader’s administration. The entire saga was recently dramatized on the big screen in Truth, starring Robert Redford as Rather.

“We reported a true story. We didn’t do it perfectly,” the 84-year-old recently told The Hollywood Reporter. “We made some mistakes of getting to the truth. But that didn’t change the truth of what we reported.”

Rather and his producer Mary Mapes (played by Cate Blanchett in Truth) aired a story that alleged that Bush went AWOL during his time in the Texas Air National Guard. The Bush administration charged that the documents used as the basis for the report were inauthentic, leading to an independent investigation that ultimately concluded that the piece disregarded “fundamental journalistic principles.” The documents were not, however, ever proved to be forgeries.

You Might Like

Rather was subsequently removed from the anchor desk before leaving CBS News for good in 2006 after 44 years. The departure wasn’t without controversy – Rather filed a $70 million lawsuit against the news network, a claim that was eventually dismissed.